Azt már tudjuk, hogy egy valamirevaló Landing oldal legalább 8-12 képernyő magas. Legalábbis az, amelyiken tömegeknek akarsz eladni valamit nem lesz ennél rövidebb.

Ritkábban, kb. 10-ből 2 esetben egy Landing gombjai egy webáruház termékoldalára irányítanak – ahol aztán a látogató kosárba helyezheti a terméket, majd kifizetheti azt.

A maradék 8 esetben viszont egy Landing végállomása valamilyen űrlap. Ez lehet…

  • egyszerű hírlevél feliratkozó,
  • időpontfoglaló,
  • ajánlatkérő,
  • vagy fizetési, megrendelési űrlap is.

Ez utóbbi három simán kitölt legalább egy teljes képernyőnyi területet, amelyet valahogy bele kell faragunk a 8-12 képernyős hosszúságba – legalábbis joggal gondolhatjuk ezt. Az ideális megoldás viszont ettől eltér.

Célszerűbb, ha az űrlapot nem a Landing oldalba helyezed.

„De akkor mégis hova?” – Kérdezheted jogosan.

Egy külön oldalra!

Tehát, ha a Landing oldalad linkje például:
https://landing24.hu/landing-oldal-tananyag/

Akkor az űrlapot ne oda, hanem egy külön linkre, külön oldalra illeszd:
https://landing24.hu/landing-oldal-tananyag/kreativ-csomag/

„De miért?”

3 erős okod is van rá:

3) A Landing oldalad nem lesz focipálya méretű.

Az európai kultúra nem szereti, ha akármilyen téma kilométeres mértékben került leírásra. Ha plusz egy képernyővel megtoldod az oldal látszólagos hosszúságát, akkor az átlagszem azt látja majd az oldaladon, hogy túlmagyarázod.

2) Teret nyertél, hogy extra bizalomépítő elemeket beszúrhass.

Mivel egy űrlap oldalon a ‘hosszúságmérő’ újraindul a látogatód fejében, ezért lehetőséged van új, hitelt adó szövegeket, plecsniket beszúrni az űrlap mellé/fölé/alá.

Például hitelt adhat, ha elhelyezed az űrlap oldalán, hogy…

  • Magyar cégről van szó
  • Legalább 5 éve a piacon vagytok
  • Valamilyen szakmai szerv által akkreditált a cuccotok
  • Van egy ütős garanciátok
  • Az ügyfélszolgálat mikor és hol érhető el

Továbbá a felhasználónak tudnia szükséges, hogy mit kell tennie ezen az oldalon (persze, ki kell tölteni egy űrlapot, de nem mind egy HOGYAN). Illetve nem elhanyagolható, ha tudja mi történik majd, ha kitöltötte az űrlapot és rákattint az alján található végső gombra (a rendszer átirányítja egy fizetési oldalra, kap egy emailt, felhívja egy szakértő a cégtől, stb).

1) A legfontosabb:
M-É-R-H-E-T-Ő-S-É-G

Alap esetben egy faék egyszerű analitikából is kiderül, hányan látogatták meg a Landing oldalad (például hányan kattintottak a hirdetésedre), és legvégső esetben, ha a céges bankszámla egyenlegét visszaosztod a termék vagy szolgáltatás árával, akkor kijön hányan vásárolták meg.

Azonban van egy rendkívül fontos mérőszám az oldallátogatás és a végső interakció között. Ez pedig a folyamat elkezdés.

Ha nincs külön oldalba illesztve az űrlap, akkor csak azt látod, hogy 900 embert az oldalra tereltél, abból pedig 80 vásárolt. (Csak két kitalált szám.)

Ha viszont van egy köztes oldalad – egy űrlap oldal, akkor látni fogod hányan kezdték meg a megrendelés-, feliratkozás-, ajánlatkérés-, tehát az űrlapkitöltés folyamatát.

Így ha azt látod, hogy a 900 emberből 90 fő kezdte el a vásárlást, és abból 80 be is fejezete, akkor minden rendben megy a megrendelési folyamattal.

Ha viszont azt látod, hogy a 900-ból összesen 250 fő kezdte el a vásárlást, akkor a 80 célba érő máris tragikusan alacsonynak fog tűnni, és tudni fogod hol kell optimalizálnod a vásárló életútjában. Nem mellesleg, arra is fény derül, hogy a cuccod piaci potenciálja szerfelett nagyobb annál, mint ahogy eddig gondoltad.

Ezért fontos tehát, hogy az űrlap tartalma külön oldalon legyen a Landingtől.

És ha már bontani kezdtünk, ne feledjük a köszönő oldalakat sem.

Ez az az oldal ami visszaigazolja a sikeres feliratkozást, megrendelést, időpontfoglalást, ajánlatkérést, fizetést. Általában semmi más feladata nincs, csak annyi, hogy a felhasználó ne üljön értetlenül a képernyő előtt azzal kapcsolatban, hogy sikeres volt-e az előbb felsorolt valamely interakciója.

A legtöbb űrlapnál beállítás kérdése, hogy az űrlap tartalma eltűnjön és a helyére megjelenjen valami szöveg, vagy egy teljesen egyedi, új oldal töltsön be a megnyitott oldal helyére. Előbbi jobb, mint a semmi, de utóbbi legnagyobb előnyét a nemrég taglalt mérhetőségi kérdésben találjuk.

Csipetnyi munka, mégis kispórolják

Ha úgy döntesz, hogy önmagad vágsz bele az oldalad kivitelezésébe, akkor erősen javaslom, hogy szánd rá azt a plusz 30 percet, amíg az 1 oldal tartalmát 3 külön oldalba bontod a fentebb leírtak szerint!

Ha pedig amellett teszed le a voksod, hogy a következő oldaladat egy kivitelező cég kezébe adod akkor jó, ha tudod, hogy a Landing24-nél ezt a plusz munkát ajándékba elvégezzük a Landing oldalad kivitelezése mellé. 🙂

Szólj hozzá a cikkhez: