Minden valamire való vállalkozó és marketinges tudja, hogy a kirobbanó sikerhez nem elég a pazar termék, a nagyszerű szolgáltatás. Azt viszont már csak kevesen tudják, hogy a produktumukat nem elég egyszerűen az ideális vevő orra elé tolni.

Az indoka logikus:

Gondold végig milyen sikerességi rátája van annak, mikor ismeretlenül felhívnak, hogy egy ‘kihagyhatatlan lehetőséget’ kínáljanak, vagy egy parkolóban tukmálnak rád valamit.

Ha már eljutottál a marketing magasabb fokára, akkor tudod, hogy a portékádnak hírét kell vinned. Akár hirdetések útján, tartalomgyártással, email marketinggel, szórólapokkal, affiliate partnereknél, stb.

Ezen a ponton következik egy létrafok, ami ma a magyar kisvállalkozások 99%-nál hiányzik. A legtöbben eljutnak a hírverés fokáig, de ez után a hiányzó lécet átmászva próbálnak az áttörő sikerre lépni. Ezzel csak úgy járnak, mint az előbb említett „parkolóban tukmálók”. Segítek 2 perc alatt megérteni a miértjét!

Képzeljünk el együtt egy óceánt, rajta 2 szigettel

A bal oldali szigeten egy nyüzsgő metropolisz, míg a jobb oldalin egy nyugalmas, pálma fákkal tarkított tengerpart van.

  • 🏙 Előbbi a célközönséged hétköznapi, problémadús életét szimbolizálja.
  • 🏝 Utóbbi azt a vágyott életet, amelyben ezek a gondok nem léteznek.

Ha megfelelő a terméked (vagy a szolgáltatásod), akkor a Te céged jelenti a belépőt ehhez az élethez, vagy szigethez.

Ha jól kommunikálsz, jól hirdetsz, akkor a zajos metropolisz lakói látni fogják, hogy a “túloldalon” létezik egy olyan élet, amelyben megszűnnek a mindennapok nyomasztó problémái … Figyelj! Fontos: Nem a termékedet látják a túloldalon. Hiszen egy jó hirdetés nem a terméket akarja bemutatni, hanem:

Azt az életet, amit a termék használatával elérhet a leendő vásárlód.

Egy fontos összetevő azonban még mindig hiányzik a képről.

Hiszen gondoljunk bele: Már megvan a 2 szigetünk. A bal oldali sziget lakói meglátták, hogy a túloldalon van egy másik sziget. Már vágynak is arra, hogy átmenjenek.

De úszni nem hajlandóak. 🏊‍♀

Akármennyire is szeretnénk, nem várhatunk arra, hogy a vevő majd magától átjön arra a szigetre, melynek kapujában mi szedjük a belépő árát. Pláne úgy nem, hogy az üzlet világában a célközönség metropoliszával szemben nem csak a mi szigetünk van, hanem még jónéhány, amit a versenytársaink birtokolnak.

Ne feledd, mindenki azt próbálja elérni, hogy az ő szigetére menjen a vevő.

Ki nyeri a ezt a párbajt? – Aki nem várja el, hogy a jéghideg vízben átússzanak érte. Hanem aki hidat épít a vevőinek, hogy kényelmesen átsétálhassanak rajta!

2024-ben nem az szerzi a legtöbb vevőt aki kihelyez a metropolisz óriási zajába egy újabb hirdetést – hisz ezt kismillióan csinálják.

A játszmát a hídépítők nyerik. 👷🛠

Na de mi van ezen a hídon?

Minden, ami ahhoz kell, hogy a célközönséged egyszerű tagja a vevőddé váljon.

Ez egy olyan út, amelyen akadályok vannak. A Te feladatod (vagyis a hídépítő feladata), hogy ezeken az akadályokon segítsen átjutni a leendő vevőinek.

De tudom, hogy mit vársz most!
Hogy lőjem le poént:

Minek a szimbóluma ez a híd?

A Landing oldalnak.

Melyről napestig tudnék beszélni, de lássuk a lényeget:

Ez egy weboldal típus. 🖥 Mindenféle sallangtól megszabadítva: Nincsenek menüpontjai. Nincs összetett feladata. Nem mutatja be az összes létező terméked.

Mindössze 1 célja van: Terelje a látogatót az “érdeklődő” táborból a “vásárlók” közé.

És ha már a bűvös 1-es számnál tartunk:

1 Landing oldal, 1 termék, 1 céllal.

Ha Te egy elektronikai webáruház vagy, és például mosógépeket és elektromos fogkeféket is árulsz, akkor a fenti elv mentén ez 2 Landing oldal. Hiszen minden valószínűség szerint nincs átfedés a mosógépre vágyók és az elektromos fogkefét keresők között. Nem tudsz egyszerre szólni hozzájuk.

Akkor tehetsz mégis több terméket 1 Landingre, ha azok szorosan egymáshoz kapcsolhatók. Például, ha a fogkeféken kívül árulsz fogkrémet is, akkor tökéletesen OK, ha mindkettőt megjeleníted ugyanazon Landingen. Vagy ha a mosógépeken kívül a szárítógépekről is szót ejtesz.

Azonban mindezek már a “haladó” szint játékszerei. Lássuk inkább az első kérdést, amit érdemes átgondolnod:

Miről szóljon az első Landing?

Kőegyszerű az alapszabály:

Ha egy termék (vagy szolgáltatás) Landing oldal nélkül “megyeget”, az Landinggel “hasítani” fog.

Vagyis, ha már van egy olyan portékád, ami Landing nélkül is fogy, akkor hatalmas ziccer, hogy ehhez készíts Landinget (és rakétázd égbe az amúgy sem gyenge eladásait).

Ezen kívül népszerű választás lehet még “Szezonális Landinget” készítened pl. egy karácsonyi kampányodhoz. Vagy pedig egy olyan termékhez, amelynek most tervezed a piaci bevezetését, és szeretnéd, hogy a kampánya akkora legyen, hogy még a holdról is látszódjon.

Belevágunk?

Igazából rengeteget vesézhetnénk még ezt a témát – és fogjuk is, ha követed az írásainkat. Azonban tudni arról miért olyan hatásosak a Landing oldalak, és kiélvezni a cégünkre jelentett hatásukat teljesen más dolog.

Amennyiben szeretnéd a építés feladatát olyanokra bízni, akik jeges óceán fölött is képesek stabil hidat felhúzni, akkor olvasd el, hogyan segíthetne a Landing-brigád >>>

Szólj hozzá a cikkhez: