Miről szól a mai blogbejegyzés?

  1. Miért fontos az arculat Instára?
  2. Az arculatok 3 típusa (0 perces faék egyszerű, 10 perces „kidolgozott”, 1 órás szuperprecíz)
  3. „Én is meg tudom majd csinálni?!”

Miért fontos az arculat Instára?

Egy átlagos felhasználó kb. 500 embert / oldalt követ Instagramon. Ha Te is egy vagy közülük, akkor ez azt jelenti, hogy 499 közvetett versenytársad van. Meglehet, hogy ebből csak 1-2 (vagy akár egy sem) a közvetlen konkurenciád, de egy dologért MINDENKIVEL versenyzel.

Ez az egy dolog pedig a figyelem. Az arculat egyik célja tehát az, hogy megszerezze az olvasó figyelmét.

100 emberből 90 „rakétamód” pörgeti az Instát. Mit jelent ez? Hogy csak görgetnek és görgetnek villámgyors sebességgel, addig ameddig a szemük meg nem lát valami érdekeset. Ha ez megtörtént, megállnak és megnézik mi az a tartalom. Az arculat abban is segít, hogy nálad álljanak meg az emberek, és a te cikkedet olvassák el.

+1) Egy idő után annyira beleég az emberek szemébe a megjelenésed, hogy szabályosan keresni fogják a szemükkel a posztodat.

Most, hogy tudod miért fontos, mutatok 3 típust, amibe te is könnyen belőheted a tiédet.

Az arculatok 3 típusa

1) 0 perces faék egyszerű

Miért 0 perces, és nem 1 vagy 2?

Mert annyira veszettül egyszerű, hogy még csak 1 percbe sem telik.

Ilyen az, ha csak egy bizonyos szín jellemzi az arculatod.
Például, ha minden posztod kékre fested:

Vagy csak a szöveg hátterét színezed / alakítod át valamilyen módon:

Persze érdemes helyén kezelni a 0 perces arculatot. Működik, de mivel egyszerű ezért könnyen utánad csinálhatja bárki, és akkor azonnal oda az egyediség, hiába voltál te az első.

Mutatok egy ennél fokkal kreatívabb, de sokkal hatásosabb módszert.

2) 10 perces „kidolgozott”

10 percesnek neveztem el azokat az arculati típusokat amibe viszünk egy kis trükköt, de mégsem kell órákig szerkesztgetni. Mutatom a példákat, aztán elmagyarázom:

Szándékosan sötétítettem egy picit itt a nagy háttéren. Azt hiszem, kitalálod miért.

Szerettem volna, hogy látszódjon a trükk a 3 képen.

Mutatom fehér háttérrel is:

Érted a trükköt?

Egy pici „torzítással” új kereteket szabtunk meg. Ezzel elérheted, hogy ne vízszintes négyzet alakú képeid legyenek úgy, mint a jelen pillanatan létező profilok közel 100 százalékának.

Ez egyrész a feedben, másrészt a profilodon is igen látványos:

Azt, hogy milyen formát szeretnél (és egyáltalán fehérre szeretnéd-e), te döntöd el.

Van ennél komolyabb szint? –Van. Szükséges? -Ez már inkább kétséges.

Előbb megmutatom mi a következő (jó közelítéssel a legfelső szint), aztán elmagyarázom miért és mikor (valamint mikor nem) érdemes ezzel foglalkoznod.

3) 1 órás szuperprecíz

Kicsit csalóka nevezés, valójában nem 1 óra elkészíteni. (Mert a tiszta elkészítési idő bármelyik szintnél kb 2-3 perc.) De! A tervezéssel, a szöszöléssel, újrakezdéssel, finomítással simán beleszaladhat az órás kategóriába.

Milyen is az a „szuperprecíz”? Hát ilyen:

Minden létező eszköz bevethető. Árnyékok, színátfedések, formák, logó, extrák.

Hogy én mit használtam?

Vágtam egy alsó formát, tettem rá egy kevés kék átfedést, rápakoltam a logót és az aláírásomat. A többi pedig adta magát a háttér miatt.

Innentől kezdve már tényleg csak a kreativitás szab határt. Bőven-bőven lehetne még ezt extrázni, de hogy lenne-e ennek bármi haszna, az már más kérdés.

Összefoglalom a 3 szint közötti különbséget

Az első fokozat nem túl nagy durranás, viszont szóljon mellette, hogy könnyű kivitelezni.

Ha most azt mondod „oké, átugrom az egyes szintet, nekem ennél komolyabb kell”, akkor két választásod van:

  • Teszel egy kis csavart a formavilágba, és ezzel lesz saját arculatod.
  • Szanaszét extrázod a saját ízléseid és határaid szerint.

Hogy van-e értelme utóbbit választani, ezt nem mondhatom meg neked. Ha te szeretnéd minden kreativitásodat kiélni, akkor hajrá, válaszd ezt! Kétség sem fér hozzá, hogy szuper lesz!

Ha viszont nem akarod túlextrázni, csak az egyediséget keresed, azt viszont a lehetőségekhez mérten egyszerűen, akkor a te ideális választásod az arany középút (fenti példában az első opció).

Egyébként, ha megfigyeled a mindennapi használatban én is a középutat választottam. Nem túl csicsás, de kellően más az alaphoz képest. Már több visszajelzést is kaptam arról, hogy jól választottam.

A faék egyszerűt nem ajánlom, csak akkor ha tényleg csupán hobbi-Instás vagy. Ha komolyan veszed, azt javaslom tegyél bele egy kis plusz időt.

„Én is meg tudom majd csinálni?!”

De még mennyire, hogy igen! A kérdés csupán az milyen eszköz kell hozzá. Az alap „faék” típusúhoz elég egy egyszerű mobilos szerkesztő is. Nem nagy durranás.

Ha viszont ennél fentebbi szinten keresgélsz, akkor javaslom, hogy használj Photoshopot.

„Hát de jó ég, Bertold! A Photoshop egy elképesztően nehéz program, nem nekem való.”

Figyu! A Photoshop tényleg nehéz, ha fogod letöltöd és „durr bele a közepébe” módon egyből fotorealisztikusan akarsz retusálni.

De nekünk most nem ez a célunk. Egy Instagram arculatot szeretnénk csinálni, amihez csupán a program összes lehetőségeinek az 5%-át kell kihasználnunk.

„Oké Bertold, értem én, de én ennyit sem ismerek.”

Fine! Semmi gond. Ezért vagyok én itt.

Megtanítalak Photoshop segítségével Hirdetés- és posztképeket készíteni, és ezen kívül még jópár dologra ami a közösségi médiával kapcsolatos.

Itt találsz minden infót ezzel kapcsolatban: (Katt a képre!)

Szólj hozzá a cikkhez: